Tinnerbäcken

Inte det finaste namnet på en å. Finns dessutom ett badhus som heter Tinnerbäckens badhus. De har dessutom ett utomhusbad med ASFALTS-botten. Trevligt.

Tog en bild från området längs denna å, och tänkte jag skulle försöka måla den i olja.

Nu har jag inte bilden, har som vanligt tappat bort även den. Men jag vet att vattnet är brunt av lera.
På bilden är vattnet mest grönt. Jag är inte nöjd med det, för egentligen ska den ju vara brun. Men när jag målade den så fick jag för mig att brunt vatten återspeglar den grön. Men det gör den ju inte... istället ska det ju vara mörkare brun.

Nåja, jag är ju inte konstnär, ivarjefall inte än, och kommer kanske inte att bli bättre på det heller så det får väl vara ett experimentmålande :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0