Kortfilm

Min första introduktion till film var nog i 5:an eller 6:an i grundskolan då jag såg någon av Fredagen den 13:e filmerna med mina barndomspolare T och hans bror A. Men annars var det spelkonsollen Nintendo 8 bitars eller speldatorn Amiga600 som gällde.

Jag tror det var först när jag såg film med syrran som i tidiga tonåren som jag började fastna för film. Jag tror vi hyrde en film varannan vecka, och helst i rysargenren.
Min äldre syster T. läste på den tiden en del skräck utav Koontz och Stephen King, och jag försökte mig på att läsa dem, men jag måste säga att det är kusligare att läsa en skräckroman än att se en skräckfilm. Desutom tycker jag det är jobbigt att läsa tjockare böcker, har inget tålamod med det då koncentrationen svajar och det därmed tar mer tid av en.
Så ingen idé för mig att införskaffa sådan litteratur. Ska det vara så ska det vara film.

Kortfilmer är något annat jag gillar, till en del.
Min favorit bland dem är 'Inside' som handlar om en kille med personlighetsklyvning. Vet inte om den gått i Sverige, men jag hittade den på youtube ivarjefall.

Topp 5 lista skräck

1. The Shining
2. The Ring
3. Sjätte sinnet
4. Dolt under ytan
5. Sauna

INSIDE


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0