Politik och Kristendom

Jag har funderat på det här med politik och kristendom och kommit fram till följande.

Jag kan inte finna något ställe i Bibeln som säger att vi som kristna ska bli politiker :)
Om Gud ville att vi skulle sätta oss över folk och genom lagar och förordningar tvinga folk att följa kristna lagar, ja då hade han väl uttryckt det mer tydligare.

Visst är det bra med de 10 budorden.
Men det är inte laglydnad som rättfärdiggör oss, det är tron på Jesus som rättfärdiggör oss.
Så varför spendera tid till att försöka frälsa människor genom att stifta lagar och förordningar, när det faktiskt är genom tron de ska bli frälsta?

Det vi är kallade till att göra är av större betydelse än politiken kan erbjuda. Nå människor med evangeliet, med de glada nyheterna, gemenskap med Gud i evighet genom tron på Jesus Kristus! Finns det något härligare?! :)

De kristnas uppdrag är följande:

Matteus 28:18-20 (1917)
 »Mig (Jesus) är given all makt i himmelen och på jorden. Gån fördenskull ut och gören alla folk till lärjungar, döpande dem i Faderns och Sonens och den helige Andes namn, lärande dem att hålla allt vad jag har befallt eder. Och se, jag är med eder alla dagar intill tidens ände.»


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0