Sång om tröst...


Hittade en finsk sång som är helt underbar. Talar om den bästa tröstaren, Gud.
Tänkte därför göra en (grov) översättning av den.

Sången heter 'Herra kädelläsi' på finska, som skulle kunna översättas till 'Herre, vid Din hand'. Översättning med viss hjälp av google. Texten är nedanför

.........................................................


1. Herre, vid din hand
dväljas jag får
tryggaste handen
på vår jord.
Där får alla mänskor'
nya rena hjärtan
friden genom Ditt läkande av sår.

Min glädje är att vara
i min Herres ljus,
trygghet finns endast hos vår Gud.
Min glädje är att vara
i min Herres ljus,
jag vill sjunga om hans gärningar.

2. Herre, vid din hand
fröjdas jag får,
den är rik av sitt givande.
Där oförtjänt godhet
till oss givs,
o aldrig oss i mörkret övergivs'.

Min glädje är att vara...

3. Herre, vid din hand
gråta jag får,
ej din hand i hämnd resa sig.
Spikar stack i den,
ondskan människors,
allt förlät oss korset sen.

Min glädje är att vara...

4. Herre, vid din hand
djupt jag somnar in,
du bjuder vännen din att vila där.
Handen mig nu leder
in i nya livet
evig frid den ger mig, i ljuset jag förblir.

Min glädje är att vara....

Finsk text tryck här

Kommentarer
Postat av: Sosso

Lägg in den på din blogg så kan man lyssna på den hos dej ;)



så slipper man ta sig till youtube



Annars..allt bra med dej?



Kramis



Sosso

2009-07-31 @ 23:40:06
URL: http://lomia.blogg.se/
Postat av: frugan

super fin låt...=)

2009-08-04 @ 18:45:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0